Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.
Есть проект продлеваемого приказа 91: http://minregion.gov.ua/index.php?optio … mp;lang=uk
(самочинне будівництво)
Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Шановні відвідувачі! Запрошуємо до обговорення існуючих тем та створення нових на НОВІЙ ВЕРСІЇ ФОРУМУ!
АрхиФорум → Проекты документов для публичного обсуждения → Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.
Есть проект продлеваемого приказа 91: http://minregion.gov.ua/index.php?optio … mp;lang=uk
(самочинне будівництво)
1. та будівель і споруд сільськогосподарського призначення (розширення кілкості потенційних платників штрафів).
2. притягнення до адміністративної відповідпльності та накладення штрафу (з вартістью звіту може бути дешевше дати хабара відп.п.3 та розпочати процедуру х нуля , наче самобуд не стойть перед очами).
3. відсутні процедури, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень.. -ВІДСУТНІ - чорним по білому написано.
1. та будівель і споруд сільськогосподарського призначення (розширення кілкості потенційних платників штрафів).
2. притягнення до адміністративної відповідпльності та накладення штрафу (з вартістью звіту може бути дешевше дати хабара відп.п.3 та розпочати процедуру х нуля , наче самобуд не стойть перед очами).
3. відсутні процедури, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень.. -ВІДСУТНІ - чорним по білому написано.
1. Дію наказу розширено і на сільськогосподарські будівлі І-ІІ категорії складності. Це, мабуть, будуть якісь невеликі сараї та хліви. Наприклад, ІV категорія - це будівлі на 400 голів скотини, або 1000 голів птиці, або на 600 тн зерна.
2. "У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень." Не треба так погано думати про чиновників. Вони у нас розумні і винахідливі.
3. Паспорт БТІ тепер не є підставою для позитивного рішення - тільки звіт про обстеження, виконаний експертом із видом робіт "технічне обстеження будівель і споруд".
4. "Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта здійснюється в установленому законом порядку." За такі слова треба відповідати статтею закону.
Стаття 41 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" переклала встановлення порядку здійснення архітектурно-будівельного контролю на Кабмін.
Стаття 9 ЗУ "Про основи містобудування" визначення порядку здійснення державного контролю в містобудуванні віддала до компетенції Кабміну.
Стаття 15 ЗУ "Про основи містобудування" говорить, що компетенція ДАБІ визначається відповідно до закону.
От і розберись, яким порядком має керуватись ДАБІ - встановленим законом, чи Кабміном. Наразі маємо тільки Порядок, встановлений Кабміном.
consultant, все вірно, згідно ст. 15 ЗУ "Про основи містобудування", компетенція ДАБІ визначається законом.
Наголошую, компетенція. Компетенція - це сукупність повноважень, прав, і обов'язків органу (але не порядок реалізації цих повноважень, прав і обов'язків - це ключовий момент, розуміння якого ставить все на місця).
А от порядок реалізації цих повноважень, прав і обов'язків (тобто способи здійснення цих повноважень, прав і обов'язків) визначається законодавством (це сказано в ст. 24 того ж ЗУ), тобто і підзаконними актами теж (ст. 9 того ж ЗУ).
Грубо кажучи, якщо мова йде про штрафи (примітивно, на пальцях):
Компетенція ДАБІ : розгляд справи про правопорушення, накладення штрафу.
Визначається Законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (законом !).
Порядок реалізації компетенції ДАБІ: складання протоколу, дослідження доказів, винесення постанови про накладення штрафу або закриття справи.
Визначається "Порядком накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", затвердженого постановою КМУ (підзаконним актом !).
Порядок реалізації компетенції ДАБІ: складання протоколу, дослідження доказів, винесення постанови про накладення штрафу або закриття справи.
Визначається "Порядком накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", затвердженого постановою КМУ (підзаконним актом !).
А як бути із фразою "Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта здійснюється в установленому законом порядку."?
Автор: О.М. Аліпов, Аналіз регуляторного впливу до проекту постанови Кабінету Міністрів України „Про внесення змін до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю” - на сайті інспекції.
Іще один приклад на цю тему. Із зауважень головного юридичного управління від 04.07.12 до законопроекту № 10286 від 29.03.2012 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=45114 :
"5. Статтею 6 законопроекту передбачається віднести певні повноваження до відання центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства у сфері технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна. Разом з тим, їх перелік не є вичерпним, й названий орган може здійснювати інші повноваження, керуючись, зокрема, іншими нормативними документами, чим, на нашу думку, не враховано вимог частини другої статті 19 та 120 Конституції України, за якими організація, повноваження і порядок діяльності центральних органів виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України."
Дивимося Конституцію:
ст.19 - "...Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."
ст.120 - "Організація, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України."
З усіх сторін виходить, що таки порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю повинен регламентуватись законом, а не постановою КМУ? Тоді треба визнати, що діючі закони, які передовіряють встановлення порядку діяльності ДАБІ в руки Кабміну, - не відповідають Конституції України?
Відносно початку теми. Змінений "ПОРЯДОК накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", а заодно і діючий "ПОРЯДОК здійснення державного архітектурно-будівельного контролю" - не відповідають вимогам ст.19 та ст.120 Конституції України, а вказані "Порядки" можуть бути замінені на Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Така моя власна думка. Сашко! Я Вам вдячний за дискусію. Чи переконали Вас мої останні аргументи?
Я Вам вдячний за дискусію. Чи переконали Вас мої останні аргументи?
Я Вам теж вдячний, особливо за посилання на абзац 2 статті 120 Конституції. Визнаю, що не знав цього моменту.
Дійсно, якщо під терміном "порядок діяльності" мається на увазі порядок реалізації повноважень (в нашому випадку - порядок здійснення держархбудконтролю), то Ви абсолютно праві -- ціла низка наведених вище законодавчих норм, які віддають розробку порядку здійснення держархбудконтролю і накладення штрафів на відкуп КМУ, є неконституційною. Проблема тільки в тому, що офіційно визнати це може лише Конституційний суд, подати до якого звичайний громадянин не може, якщо я не помиляюсь (це можуть робити тільки народні депутати, органи місцевого самоврядування і профспілки начебто).
Короче, что делать будем?
А то дискуссии таковыми рискуют и остаться, не более. Поддерживаю товарища Renko, в части конструктивизма.
Короче, что делать будем?
...Поддерживаю товарища Renko, в части конструктивизма.
... -- ціла низка наведених вище законодавчих норм, які віддають розробку порядку здійснення держархбудконтролю і накладення штрафів на відкуп КМУ, є неконституційною. Проблема тільки в тому, що офіційно визнати це може лише Конституційний суд, подати до якого звичайний громадянин не може, якщо я не помиляюсь (це можуть робити тільки народні депутати, органи місцевого самоврядування і профспілки начебто).
Я вважаю, що треба розраховувати не тільки на третю сторону (суди, депутати, самоврядування, профспілки, тощо...). Насамперед, важливо поінформувати про нашу загальну думку авторів законопроекту, потім (у разі неврахування нашої думки) - Кабінет Міністрів. І, тільки в разі прийняття Постанови КМУ, коли будуть підстави - звертатись до третіх сторін. На моє переконання, і в Мінрегіоні, і в Кабміні достатньо кваліфікованих спеціалістів, щоб не допустити прийняття підзаконного нормативно-правового акту, який суперечить статтям Конституції.
Тому я пропоную таку послідовність дій. Спочатку всі бажаючі мають право висловити своє ставлення до моєї пропозиції. Через 3-4 дні я пропоную Сашко підвести підсумок обговорення, наш "гуру" Олексій (Answer) направить в Мінрегіон офіційного листа від імені всіх учасників обговорення.
Моя пропозиція до проекту "ПОРЯДОК накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (узагальнене повторення):
Проект зміненого "ПОРЯДКУ накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", а також і діючий "ПОРЯДОК здійснення державного архітектурно-будівельного контролю" - не відповідають вимогам ст.19 та ст.120 Конституції України, а вказані "Порядки" можуть бути замінені на Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" шляхом прийняття законопроектів №0935 від 12.12.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=45119 або №0937 від 12.12.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=45121
В целом согласен с consultant, указанные законопроекты куда более адекватны и обоснованы, к тому же их правовой статус немного утрясёт неувязки между возможными и существующими "постановами", "порядками", "наказами" и пр., в порядке действий же предлагаю внести следующие корректировки:
Скажем, в понедельник, я делаю рассылочку всем пользователям архифорума, в конце концов, это (фактически) порядка 700 частных лиц и представителей проектных организаций. В письме указываю на эту тему и оговариваю сроки, в которые каждый может высказать своё мнение или предложение. А через неделю (чтоб не к концу недели, а, скажем, во вторник-среду) - отправляю оформленное письмо. Понимаю, что политика личности свидомого гражданина Украины - "моя хата с краю", но вдруг найдётся ещё пара человек, кому не плевать. К тому же, это прибавит абстрактных подписей под письмом. В идеале хотелось бы обосновать понятие "коллективного обращения", и мнение всех воздержавшихся счесть за молчаливое согласие:)... но боюсь, права на подобное не имею.
Як думаєте, таке можна відправляти, чи ще щось треба підкоригувати?
Просто і зрозуміло. Не завадило б одночасно такий лист послати і Г.П.Темнику.
Та ще, в порядку здорового піару, згадати про Архіфорум.
█ А скажіть, може хто чув, чи поніс відповідальність хоч один суддя, який помилився і виніс хибний вирок?
Чи може хтось з законотворців відповів за помилку при своєму з дозволу сказати "законотворенні"?
А розробники будівельних норм, помилившись і заклавши суперечності, а часом абсурди, хоч раз відповідали за свої помилки?
А хоч один лікар, відповів за свою помилку хоча б гривнею з свого гаманця?
Можливо інспектори ДАБІ непроти теж нести відповідальність за свої помилки допущені "керуючись законом і правосвідомістю", якщо мене як проектувальника збираються штрафувати за помилку на 150 тис. то інспектора за його помилку потрібно штрафувати на принаймні 1.5 млн.
А не знаєте, який проектувальник запроектував наші дороги (які через свій стан забирають чимало людських життів), його теж обов'язково потрібно оштрафувати ...
Колеги !!! До якої межі з нас робитимуть "козлів відпущення"???
Я гадаю, що в цій системі чітко прослідковується одна мета, знищити практично останню більш-менш мислячу професійну категорію населення - ПРОЕКТУВАЛЬНИКІВ
Суддів, лікарів, вчителів, службовців, військових вже знищили, розклавши їх зсередини так як вони були більш залежними від "держави".
МИ на черзі ...
Сашко пишет:
Як думаєте, таке можна відправляти, чи ще щось треба підкоригувати?
Считаю, что Вами была проведена немалая работа, Вы молодцы! Такое письмо можно и нужно отправить, но мне кажется, его бы лучше сделать коллективным. Готовы подписать. Тем более, что на настоящий момент мы имеем судебное разбирательство по наложенному на нас инспекцией ГАСК штрафу, АБСОЛЮТНО НЕ ОБОСНОВАННОМУ, что поджтверждено и письмами Минрегиона, и заключениями экспертов, но пока победить ГАСК не получается (решения суда еще нет, даже первой инстанции). Мы готовы бороться до конца.
Може варто організувати профспілку? В інтернеті існує всього декілька великих форумів\ресурсів, на яких зареєстровані гадаю чи не всі архітектори та проектувальники. А це вже громада. До думки громади просто зобовязані прислухатись.
█
Я гадаю, що в цій системі чітко прослідковується одна мета, знищити практично останню більш-менш мислячу професійну категорію населення - ПРОЕКТУВАЛЬНИКІВСуддів, лікарів, вчителів, службовців, військових вже знищили, розклавши їх зсередини так як вони були більш залежними від "держави".
МИ на черзі ...
Забавно в 2013 г. читать о таком знищенні!
Напомню одну - ВНИМАНИЕ - целую отрасль. ЭЛЕКТРОНИКУ похоронили прямо с обретением незалежности. Папуасы...
CadMan, идея не нова, обсуждалась ЗДЕСЬ.
Но есть НСАУ, есть (понимаем, что за структура) Гильдия, есть даже Ассоциация проектных организаций Украины. Правда, чем полезным занимаются последние две - мне лично не известно. Если есть желание, обговорим в той ветке... Активных людей маловато.
Пока давайте пытаться решить вопрос сабжа.
солидарен со Всеми.
- во первых, суммы штрафов, которые решено накладывать на сертифицированных ГИП, ГАП совершенно не соизмеримы с доходами,
- во вторых для инспектора ГАСК наложение штрафа - это обычная работа, а для ГИПа - это стресс, который выведет из колеи не на один день, поэтому ответственность ГАСК за "ошибочное" наложение штрафа должна, как минимум быть (существовать).
- нормативно-техническая база Украины настолько несовершенна и столько неоднозначностей, что в Порядке о наложении штрафов нужно указать конкретные пункты нормативов за нарушение которых накладывается штраф.
- много еще можно пожеланий написать, но как мне кажется САМОЕ ГЛАВНОЕ - это сам подход к организации контроля не верный. нет ни одного человека, который не совершает ошибок, и из за этой ошибки, из за безумного штрафа, человеку прекращать деятельность. разве это рациональный подход??? кто то скажет, что из за ошибок проектировщиков происходят трагедии. контроль нужен, но не такой.
солидарен со Всеми.
- во первых, суммы штрафов, которые решено накладывать на сертифицированных ГИП, ГАП совершенно не соизмеримы с доходами,
- во вторых для инспектора ГАСК наложение штрафа - это обычная работа, а для ГИПа - это стресс, который выведет из колеи не на один день, поэтому ответственность ГАСК за "ошибочное" наложение штрафа должна, как минимум быть (существовать).
- нормативно-техническая база Украины настолько несовершенна и столько неоднозначностей, что в Порядке о наложении штрафов нужно указать конкретные пункты нормативов за нарушение которых накладывается штраф.
- много еще можно пожеланий написать, но как мне кажется САМОЕ ГЛАВНОЕ - это сам подход к организации контроля не верный. нет ни одного человека, который не совершает ошибок, и из за этой ошибки, из за безумного штрафа, человеку прекращать деятельность. разве это рациональный подход??? кто то скажет, что из за ошибок проектировщиков происходят трагедии. контроль нужен, но не такой.
Так вот в этом я и вижу саму суть вопроса: надо различать степень/важность ошибки. Одно дело, когда, не приведи Господь, по вине проектировщика обвалилось здание - пострадали люди, заказчик понес финансковые потери. Или когда посреди операционной запроектировали туалет.
На самом деле, я бы предложила, чтобы все объекты проходили строительную экспертизу. И это не в целях поделить ответсвенность, а дополнительная возможность выловить ошибки проекта.
Сашко, в цілому, непогано написана челобитна.
Маленьке зауваження.
Тим більше, що наразі на розгляді Верховної Ради України знаходяться законопроекти №0935 від 12.12.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=45119 та №0937 від 12.12.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=45121, які врегульовують зазначені в цьому зверненні питання.
Виділена фраза мабуть зайва в наведеному і в другому абзаці, її достатньо в першому.
Підтримую пропозицію колективного підпису.
Думаю, "Порядок накладенняя штрафів ... у сфері МД" все одно будуть протягувати, оскільки вже є аналог по об"єктах. Тому нашу критику цього документа також треба надіслати за призначенням.
Так вот в этом я и вижу саму суть вопроса.
И вот ведь, что удивительно.....
Участники форума - строители. Которые прекрасно знают, что "подставить тазик" когда с потолка капает вода - это лишь временная мера (пока тазик не наполнится). Также все понимают, что для того чтобы избавится от потопа необходимо УСТРАНИТЬ источник воды.
Так может подумаем над способами устранения источника течи?
Так может подумаем над способами устранения источника течи?
боюсь, патронов не хватит. (:
А ГАСКу таки дали команду "фас" исходя из последних новостей с окопов строительных фронтов. Работает принцип - а вы выдели хоть одну стройку без нарушений? Вот и вам придется чего нить уплотить....
При этом, инспектора делают понимающие глазки. Так что мы еще и благодарны им должны быть - они ж по закону должны выписать квитанцию на 400-600 тыщ а они , благодетели наши, всего по 100 тыщ пишут.
Як думаєте, таке можна відправляти, чи ще щось треба підкоригувати?
Может, стоить уточнить (выделено жирным):
"Предметом цього звернення є факт розробки проекту нормативно-правового акта (НПА), прийняття якого...."
Поддерживаю.
Виділена фраза мабуть зайва в наведеному і в другому абзаці, її достатньо в першому.
Підтримую пропозицію колективного підпису.
Згоден, крім того мабуть інтернет-посилання на тексти законопроектів теж можна прибрати, достатньо просто номерів і дат законопроектів.
Может, стоить уточнить (выделено жирным):
"Предметом цього звернення є факт розробки проекту нормативно-правового акта (НПА), прийняття якого...."
Імхо не принципово, бо НПА - це загальноприйняте скорочення. Але для ще більшої чіткості тексту ваша правка є слушною.
Щодо того, робити звернення колективним чи ні, тут є нюанс.
Якщо відправлятиметься в паперовому вигляді, то як зібрати підписи всіх заявників?
...Якщо відправлятиметься в паперовому вигляді, то як зібрати підписи всіх заявників?
Саме тому я пропонував надіслати листи від імені модератора форуму. На даному етапі це результат нашого спільного обговорення на форумі, що має рекомендаційний характер. Це не протест, а порада (принаймні, зараз). Розумні люди до порад прислухаються.
АрхиФорум → Проекты документов для публичного обсуждения → Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.
Форум работает на PunBB, при поддержке Informer Technologies, Inc.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Forum for Architects and Designers of Ukraine Archiforum.org.ua