1 Отредактировано Answer (2013-03-01 00:13:05)

Тема: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Тринадцатого февраля этого года был вынесен на общественное обсуждение "Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" - документ присутствует в базе оф.сайта ГАСК Украины. Что же нам приготовили законодатели на этот раз? Я выписал наиболее заинтересовавшие тезисы этого "Порядка" - думаю, и вас натолкнёт это на некоторые размышления.

3.2. Провадження в справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю в разі:
1) відсутності події і складу правопорушення у сфері містобудівної діяльності;

5) у разі ліквідації суб’єкта містобудування, який притягається до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Пункт №5 вызывает наибольшую заинтересованность. Неужели законодатели оставили такой непопулярный "отходной путь" для субъектов градостроительной деятельности? Но не менее интересен и пункт 5.5 этого же документа, который вносит свою интригу.

5.5. Посадова особа інспекції, до повноважень якої належить розгляд справ, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, які ґрунтуються на всебічному, повному й об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Моим комментарием будет скорбное молчание.

Дружите с ГАСКом, господа. И держите, на всякий пожарный, под рукой пакет документов для быстрой ликвидации предприятия...

- -

Перепечатано с Architectural Post.

Понравилось! Не понравилось

2

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Браво, колєго! Моя особиста подяка Вам, за влучні коментарі, зауваження та іронічне викладення.
Вчора читаючи сміявся, ледь зі стулу не впав ))) Тому - дякую.
В цілому ж хто його зна....
У нашій чудовій країні..від ідеї до конкретної її реалізації проходить достатньо часу для того щоб... згрупуватись і НЕ покалічитись...

Понравилось! Не понравилось

3 Отредактировано IRBIzS (2013-03-01 14:31:44)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням

Это феерично. Аплодирую стоя. Гаишники забились в угол и рыдают- они больше не вершители судеб. Все зависит от того, был ли удовлетворён инспектор ГАСКа в конкретный период времени физически морально.... Еще могут солнечные бури повлиять на принятие решения и т.д. А законы и всякие там должностные инструкции - это все пережки прошлого. В новой эре по календарю мая все решает самосознание и высший разум, решения которого не могут быть ошибочны.
http://4put.ru/pictures/max/421/1295055.gif

Понравилось! +5 Не понравилось

4

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Ну взагалі-то згідно законодавства в усьому світі судді і присяжні теж приймають рішення, виходячи з внутрішніх переконань. Так що тут нічого страшного немає. Інша справа, що ці переконання повинні бути сформовані під впливом законодавства і правосвідомості.

Мені от інше цікаво: в п. 2.4 сказано, що штраф може бути накладено протягом 6 місяців з дня вчинення правопорушення. При цьому зазначено, що днем виявлення порушення є день складання акту перевірки.

Але ж далі (пп. 4.2, 4.7, 5.1) сказано, що протокол складається максимум через 3 дні після складання акту, далі дається ще 3 дні на пересилання цього протоколу уповноваженій особі, потім у цієї особи є 15 днів на  розгляд справи і винесення постанови про накладення штрафу.
Таким чином на все про все 3+3+15=21 день. Так звідки 6 місяців? Може хтось пояснить?

Понравилось! Не понравилось

5

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Сашко пишет:

Ну взагалі-то згідно законодавства в усьому світі судді і присяжні теж приймають рішення, виходячи з внутрішніх переконань. Так що тут нічого страшного немає. Інша справа, що ці переконання повинні бути сформовані під впливом законодавства і правосвідомості.

   Сравнивать тут две этих технологии судопроизводства было бы некорректно. Во-первых, коллегия присяжных состоит из 12 персон, и их коллегиальное мнение всегда более ли менее сбалансировано. Чего нельзя сказать о мнении одного человека, при всём к нему уважении. А во-вторых - всем хорошо известная украинская специфика в любом контролирующем и проверяющем производстве: не надо, думаю, объяснять, что будет происходить на самом деле.
    Сказочная по размерам денежного оборота отрасль открывается с принятием этой "порядка". Хотя, наверное, правильнее было бы сказать - могла бы открыться. Если бы строительная отрасль работала на каком-то ощутимом уровне. И проектная с ней вместе. Сейчас же это всё напоминает попытку вывернуть карманы мертвеца.

   Мародёры.

Понравилось! +3 Не понравилось

6

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

"Порядок... " сказочный, поток подсознания.
Предлагаю срочно завалить гаск и минбуд протестами по электронке, а то ведь утвердят в беспамятстве...
И проработать текст самим, потом тоже выслать.

Понравилось! Не понравилось

7

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Пропозиція поправок:

Абзац сьомий пункту 1.3 містить абсурдну плутанину понять про те, що подію надіслання листа слід ототожнювати з фактом його вручення адресату незалежно від факту отримання кореспонденції адресатом. Пропонується змінити формулювання на таке: «Датою отримання суб’єктом містобудування документів про притягнення до відповідальності слід вважати момент підтвердженого вручення рекомендованого листа з цими документами адресату».

Абзац перший пункту 2.4 містить неточну термінологію: «вчинення» слід замінити на «затвердження містобудівної документації». Пропонується змінити формулювання на таке: «Штраф за правопорушення може бути накладено на суб'єкта містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через три роки з моменту затвердження містобудівної документації.»

Пункт 2.5 . Не існує методики підрахунку збитків від економіко-географічних та планувальних помилок (наприклад: проблеми будівництва об’їзної дороги в Києві)  Пропонується виключити пункт 2.5

В пункті 5.5 Пропонується змінити фразу «оцінює докази», оскільки поняття оцінки ототожнюється з визначенням грошового еквіваленту, що може сприйматись як корупційна вимога. Фраза «внутрішні переконання» не містить точної інформації, а лише емоційні складові – тому її також треба замінити. Пропонується наступне формулювання пункту: «Посадова особа інспекції, до повноважень якої належить розгляд справ, здійснює всебічне, повне та об'єктивне дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, будівельними нормами та санітарними вимогами.»

В пункт 5.6 додати запитання
-    чи мало місце порушення проектувальником будівельних норм та санітарних вимог,
-    чи має місце недосконалість містобудівних норм в частині допущених порушень, що є безперечною підставою для припинення розгляду справи.

Пропонується додати пункт 10
10. Відповідальність посадових осіб Держархбудінспекції

10.1 З метою підвищення якості виконання службових обов’язків та відповідальності за прийняті рішення, а також для усунення можливості корупційної діяльності та службових зловживань, встановлюється фінансова відповідальність перед державою юридичних осіб - підрозділів Держархбудінспекції та фізичних осіб їх посадовців.

10.2  При успішному оскарженні постанови про накладення штрафів, юридична особа установи - штрафувальника сплачує штраф у розмірі 50% від суми штрафу, накладеного на юридичну особу - виконавця містобудівної документації; а фізична особа посадовця, що вів справу – сплачує 50% штраф від суми штрафу, накладеного на фізичну особу – виконавця містобудівної документації.

Понравилось! +1 Не понравилось

8 Отредактировано consultant (2013-03-05 19:16:38)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

renko пишет:

Пропозиція поправок:
...

Не хочу нав'язувати свою думку, бо в самого великі сумніви. Але, чи можна вважати підставою для накладення штрафу порушення підзаконного акту?

Адже стаття 7 КУпАП говорить:
- Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом....

Та, водночас, є купа статей кодексу, де до законів пристібнули хвостиком будівельні норми, стандарти і правила, наприклад:
- Стаття 96. Порушення вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва.

А от стаття 96-1, хоч і не має в назві згадувань про будівельні норми, але в підставах для накладення штрафу - є навіть "порушення вихідних даних при розробці проекту".

Я вважаю, що таке відбувається через те, що архітектурно-будівельний контроль не є державним контролем. Це злісно порушує основи нашої держави - Конституцію України. (ст. 19 "...Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.").

Понравилось! Не понравилось

9

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

consultant, зауваження слушні. Втім, вони стосуються загальної бардачності "у нашім тихому раю"... де інженера, що   навчився так-сяк плавати в болоті покращань, кожний бюрократичний ляп може пустити на дно. Тому не буде зайвим вигризати кожну можливість щось змінити.

Понравилось! Не понравилось

10

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

renko пишет:

...вони стосуються загальної бардачності ...

Від загальної перейдемо до конкретної. Не можна штрафувати за порушення будівельних норм. Проілюструю на такому елементарному рівні, якого не досягають навіть експерти.

1. Порушено п.4.13 ДБН В.1.2-2:2006: ожеледне навантаження в розрахунку визначене не короткочасним, а епізодичним.
Добре, поміняємо. Ожеледне навантаження визначаємо короткочасним.

2. Порушено п.10.3 ДБН В.1.2-2:2006: ожеледне навантаження в розрахунку визначене не епізодичним, а короткочасним.
Але ж попереднього разу було епізодичним і це було неправильно!
- Попереднього разу порушувався інший пункт будівельних норм.

Оце-то маразм!

Понравилось! Не понравилось

11 Отредактировано Arizona (2013-03-06 11:25:12)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

То consultant:
Так в п. 4.13. мова йде про ожеледні навантаження, а в п.10.3 про ожеледно-вітрові навантаження. З конструкціями, де необхідно виконувати розрахунки на такі навантаження не зустрічався, але, як на мене це різні навантаження. Може, я і не правий?
Але згоден, що до п. 4.14 необхідно добавити ожеледно-вітрові навантаження.

Понравилось! Не понравилось

12

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Arizona пишет:

...Так в п. 4.13. мова йде про ожеледні навантаження, а в п.10.3 про ожеледно-вітрові навантаження.... як на мене це різні навантаження. Може, я і не правий? ...

Розділ 10 ДБН В.1.2-2:2006: "Ожеледно-вітрові навантаження".

"10.2    Ожеледно-вітрові навантаження слід враховувати як сукупність ваги ожеледних відкладень і нормального тиску вітру на покриті ожеледдю елементи."

Так що не існує окремо ожеледного навантаження. Вживання терміну "ожеледне" замість "ожеледно-вітрове" - цілком на совісті авторів. На підтвердження цього подивіться п.10.14 - серед епізодичних не знайдете ні ожеледного, ні ожеледно-вітрового навантаження.

Це все просто нездорові фантазії авторів, далекі від здорового глузду. І в старих радянських нормах, і в єврокодах ожеледно-вітрове навантаження не прирівнювалось до сейсміки.

Понравилось! Не понравилось

13

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Шановні колеги, хоч яке наболіле питання хаосу в нормах, прошу витримувати тематику гілки форуму. Ожеледно-вітрові навантаження до "Порядку накладення штрафів..." ніяк не стосуються. Хіба що інспектор підковзнеться, і його тіло понесеться вітром... :)

Понравилось! Не понравилось

14

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

renko пишет:

... Ожеледно-вітрові навантаження до "Порядку накладення штрафів..." ніяк не стосуються. Хіба що інспектор підковзнеться, і його тіло понесеться вітром... :)

Дай Боже здоров'я інспекторам, бо вони такі ж люди, як і всі інші.
Ми не про ожеледь, а про незаконність і безглуздість штрафів за порушення будівельних норм, які аж кишать внутрішніми протиріччями, помилками, посиланнями на відмінені норми, тощо.

Понравилось! Не понравилось

15

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

consultant пишет:

...незаконність і безглуздість штрафів за порушення будівельних норм, які аж кишать внутрішніми протиріччями, ....

Присоединюсь.

В нормах (и в т. ч. на конструкции) немало нечётко прописанных пунктов. И все они могут стать поводом для штрафа.
Вот в этом-то и весь вопрос.
Будь всё чётко и понятно - да пожалуйста, вводите штрафы. Но и тогда они не могут быть таких размеров, как сейчас - поллимона гривен. Любой человек может ошибиться, а проектная работа - это работа всё-таки поисковая по своей сути. И ошибка иной раз может вкрасться у любого проектировщика, с самым тщательным подходом к делу. Вывести его из проектирования навсегда такого размера штрафом можно, но что потом? Остальные перестанут быть человеками ошибающимися и станут богами безошибочными?

Понравилось! Не понравилось

16

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

vladgla пишет:

...В нормах (и в т. ч. на конструкции) немало нечётко прописанных пунктов. И все они могут стать поводом для штрафа.
Вот в этом-то и весь вопрос.
Будь всё чётко и понятно - да пожалуйста, вводите штрафы. ...

А еще, чтобы штрафовать не за нарушение закона, а за нарушение норм, нужно изменить Конституцию Украины (ст.6 и ст.19).

Понравилось! Не понравилось

17 Отредактировано Сашко (2013-03-10 17:45:42)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

consultant пишет:

Не хочу нав'язувати свою думку, бо в самого великі сумніви. Але, чи можна вважати підставою для накладення штрафу порушення підзаконного акту?

Звичайно можна, більше того: не тільки порушення підзаконного акту, а і навіть порушення акту органу місцевого самоврядування (див. статтю 5 КУпАП).
А стаття 7 КУпАП, яку Ви навели, просто говорить, що притягнення до адмінвідповідальності повинне здійснюватись виключно на підставах та в порядку, встановлених законом (це трохи не те).

А взагалі "Порядок накладення штрафів...", який тут обговорюється, не має жодного стосунку до адміністративної відповідальності згідно КУпАП.
І доречі, цей новий "Порядок..." чимось радикально не відрізняється від старого, який діє зараз. Тому не розумію паніку тих, хто каже "ой, це ж шо таке страшне буде, коли його приймуть :mad:". Вже майже 17 років живемо з таким "Порядком...", і нічого, поки що проектуємо :)
Більше того, новий "Порядок..." навіть краще, бо в ньому більш детально і чітко виписана процедура, плюс описані підстави закриття провадження і взагалі хоча б згадується про можливість такого закриття (почитайте для порівняння діючий документ -- там панує стара добра атмосфера 37-го року)))

п.с. а про казус з 6 місяцями і 21 днем так ніхто і не відповів :(

Понравилось! Не понравилось

18

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Сашко, щодо сертифікатів архітектора також було прописано у першій редакції "Закону про архітектурну діяльність", але ніхто його не вимагав, а більшість навіть не знала, що це таке. Нові надходження до законодавчої бази - це саме ті документи, які будуть виконуватися і вже мають місце у реаліях буття.

Понравилось! Не понравилось

19 Отредактировано consultant (2013-03-11 10:42:24)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Сашко пишет:
consultant пишет:

... чи можна вважати підставою для накладення штрафу порушення підзаконного акту?

Звичайно можна, більше того: не тільки порушення підзаконного акту, а і навіть порушення акту органу місцевого самоврядування (див. статтю 5 КУпАП).
А стаття 7 КУпАП, яку Ви навели, просто говорить, що притягнення до адмінвідповідальності повинне здійснюватись виключно на підставах та в порядку, встановлених законом (це трохи не те).
...(

Сьогодні зайшов на сайт інспекції - файли проекту постанови пропали. Нема також файлів про знесення.

А відносно КУпАП - він перетворився на помийне відро, куди скидають всілякі нездорові фантазії без огляду на Конституцію і здоровий глузд. Обговорюваний пропащий проект постанови - це розвиток цих фантазій.

P.S.
На підтвердження моїх слів про КУпАП знайшов аналогічне висловлювання спеціаліста: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_G … atenko.pdf

"...єдиним джерелом законодавства про адміністративну відповідальність... є закон (ст.2 КУпАП)...  Цим виключається можливість встановлення адміністративної відповідальності указами Президента України, актами різних державних органів виконавчої влади, рішеннями органів місцевого самоврядування..."

Понравилось! Не понравилось

20

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

consultant пишет:

Сьогодні зайшов на сайт інспекції - файли проекту постанови пропали. Нема також файлів про знесення.
"

Cправді зникли... Зате ось тут є http://www.minregion.gov.ua/index.php?o … mp;lang=uk
Ще й з коментарем про це казкове "покращання"!

Понравилось! Не понравилось

21

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

renko пишет:

...ось тут є http://www.minregion.gov.ua/index.php?o … mp;lang=uk
Ще й з коментарем про це казкове "покращання"!

Дійсно є.
Більшість з нас не юристи, але, на моє переконання, порядок накладення штрафу ДАБІ мало чим має відрізнятись від аналогічного порядку накладення штрафу ДАІ.

Почнемо із початку - момент фіксування порушення. Свисток інспектора, затримка до 15 хвилин, інспектор відрекомендувався, назвав правопорушення. Забрав права, свідоцтво про реєстрацію і страховку та через 5-10 хвилин приніс на підпис протокол. Не хочеш підписувати - не треба, підпишуть два свідки про відмову.

А як пропонують в Мінрегіоні? Абсолютно не регламентовано складання акту перевірки (п.4.2)! Яким чином і хто має право складати цей акт? Які саме порушення мають вказуватись в акті - порушення законів, чи порушення будівельних норм, чи мають вказуватись статті адмінкодексу із вилкою штрафів? Чи повинен (або має право) відповідач підписувати акт перевірки? Чи вважається чинним акт перевірки без підпису відповідача або двох свідків відмови?

Нічого подібного там нема. Якщо від початку закладена можливість фальшування первинних документів, то розглядати порядок далі просто нема смислу. На будь-кого є можливість сфабрикувати будь-яку справу під будь-який розмір штрафу.

Повинен складатися протокол безпосередньо на об'єкті, підписуватись відповідачем із поясненнями, має бути вказана дата майбутнього розгляду справи в інспекції, якщо відповідач не згоден. А вже потім в інспекції розглядається справа і уповноваженою особою виписується постанова про накладення штрафу. Не треба писати ніяких рекомендованих листів.

А візьмемо такий випадок: "добрі" сусіди стукнули про порушення. Тоді протокол мають підписувати саме вони, а також відповідач, якого попередньо сповіщають про перевірку.

Понравилось! +1 Не понравилось

22

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

consultant пишет:

Абсолютно не регламентовано складання акту перевірки (п.4.2)! Яким чином і хто має право складати цей акт? Які саме порушення мають вказуватись в акті - порушення законів, чи порушення будівельних норм, чи мають вказуватись статті адмінкодексу із вилкою штрафів? Чи повинен (або має право) відповідач підписувати акт перевірки? Чи вважається чинним акт перевірки без підпису відповідача або двох свідків відмови?

Нічого подібного там нема. Якщо від початку закладена можливість фальшування первинних документів, то розглядати порядок далі просто нема смислу. На будь-кого є можливість сфабрикувати будь-яку справу під будь-який розмір штрафу.

Все є.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/553-2011-%D0%BF

Понравилось! Не понравилось

23 Отредактировано consultant (2013-03-13 11:28:21)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Сашко пишет:

...Все є.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/553-2011-%D0%BF

Так, звісно, це загальний порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю і проект "...змін до Порядку накладення штрафів..." вписується в цей порядок. Та давайте тоді пройдемо по всьому законодавчо-нормативному ланцюгу.

1. Почнемо із ЗУ "Про архітектурну діяльність". Стаття 10 закріплює здійснення "в установленому законодавством порядку" архітектурно-будівельного контролю за ДАБІ. Іще раз підкреслюю: порядок має встановлюватись законами.

2. Є такий закон. ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності". Саме смішне, що в статті 41 написали:
"2. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".
Так якому закону вірити? Хто ж тоді встановлює порядок - закон чи Постанова КМУ?

3. Там же, в статті 41, п.3 чітко записано, що справи про правопорушення розглядаються відповідно до закону. Тобто, ніяка постанова КМУ не діє, якщо це стосується розгляду справи про правопорушення.

4. В п.4 посадовим особам органів ДАБК дається право "складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону". Тобто, я так розумію, якщо нема правопорушення, то результат перевірки фіксується актом. Якщо виявлене правопорушення, то воно має бути виявлене на об'єкті, а не висмоктане із пальця протягом 3 днів у кабінеті. Тому і записали в попередньому пункті і в ЗУ "Про архітектурну діяльність", що порядок має встановлюватись законом.

5. А чому протягом 3 днів після перевірки? Чому на підставі акту перевірки інспектор не може дати припис на усунення порушень і призначити реальний термін 1 місяць? А через місяць - повторна перевірка і, в разі неусунення порушень, тоді вже оформити протокол?

6. Навіщо, взагалі, вигадувати велосипед? Простіше всього в ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у статті 2 вилучити "державного архітектурно-будівельного  контролю  та  нагляду" і все стане на свої місця. Архітектурно-будівельний контроль стане державним контролем і не треба буде ламати голову із порядком накладення штрафів.

Понравилось! Не понравилось

24 Отредактировано Сашко (2013-03-13 21:56:11)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

consultant пишет:

1. Почнемо із ЗУ "Про архітектурну діяльність". Стаття 10 закріплює здійснення "в установленому законодавством порядку" архітектурно-будівельного контролю за ДАБІ. Іще раз підкреслюю: порядок має встановлюватись законами.

2. Є такий закон. ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності". Саме смішне, що в статті 41 написали:
"2. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".
Так якому закону вірити? Хто ж тоді встановлює порядок - закон чи Постанова КМУ?

Нажаль, в даному випадку ви припускаєтесь досить поширеної помилки, розуміючи під терміном "Законодавство" виключно закони України. Насправді, термін "Законодавство" може вживатись як в широкому, так і в вузькому значенні. В широкому значенні цей термін включає в себе не тільки прийняті Верховною радою закони, а і укази Президента, постанови КМУ, тощо. Тобто сукупність усіх НПА. Найцікавіше те, що розтлумачити в якому значенні (широкому чи вузькому) термін "законодавство" вживається в конкретному НПА може виключно Конституційний суд.
Якщо цікаво, то ось лінк на офіційне тлумачення терміну "законодавство" (правда, в конкретному випадку, а не взагалі) Конституційним судом України. 
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/v012p710-98
Термін "законодавство" досить широко використовується у правовій системі в основному у значенні як сукупності законів та інших нормативно-правових актів, які регламентують ту чи іншу сферу суспільних відносин і є джерелами певної галузі права. Цей термін без визначення його змісту використовує і Конституція України (статті 9, 19, 118, пункт 12 Перехідних положень). У законах залежно від важливості і специфіки суспільних відносин, що регулюються, цей термін вживається в різних значеннях: в одних
маються на увазі лише закони;  в інших, передусім кодифікованих, в поняття  "законодавство"  включаються як закони та інші акти Верховної Ради України,  так і акти Президента  України,  Кабінету
Міністрів  України, а в деяких випадках  - також і нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади.

consultant пишет:

3. Там же, в статті 41, п.3 чітко записано, що справи про правопорушення розглядаються відповідно до закону. Тобто, ніяка постанова КМУ не діє, якщо це стосується розгляду справи про правопорушення.

Ну тут теж немає нічого протиправного. Дійсно, справи про правопорушення в даному випадку розглядаються відповідно до закону. Якщо йдеться про відповідальність фізичної особи, то таким законом є КУпАП, якщо про відповідальність юридичної особи -- таким законом є "Закон України про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (статті 3-5 зокрема).

consultant пишет:

4. В п.4 посадовим особам органів ДАБК дається право "складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону". Тобто, я так розумію, якщо нема правопорушення, то результат перевірки фіксується актом. Якщо виявлене правопорушення, то воно має бути виявлене на об'єкті, а не висмоктане із пальця протягом 3 днів у кабінеті. Тому і записали в попередньому пункті і в ЗУ "Про архітектурну діяльність", що порядок має встановлюватись законом.

Ні-ні, дещо не так. Акт перевірки складається після перевірки в будь-якому випадку: незалежно від того, були виявлені при такій переірці порушення чи не були. А вже якщо внаслідок такої перевірки були виявлені правопорушення, то тоді складається протокол (причому підставою для складання цього протоколу є виключно якраз той самий акт перевірки, в котрому описані конкретні правопорушення). Наскільки я розумію, триденний термін просто дається на те, щоб, грубо кажучи, переписати порушення з акту в протокол.   

consultant пишет:

6. Навіщо, взагалі, вигадувати велосипед? Простіше всього в ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у статті 2 вилучити "державного архітектурно-будівельного  контролю  та  нагляду" і все стане на свої місця. Архітектурно-будівельний контроль стане державним контролем і не треба буде ламати голову із порядком накладення штрафів.

Чесно кажучи, я, як прихильник уніфікації законодавства, в цьому моменті з вами повністю згоден. Тільки от нажаль (чи на щастя) нашим законодавцям зараз явно не до внесення змін в закони.

Понравилось! Не понравилось

25 Отредактировано consultant (2013-03-15 11:38:56)

Re: Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері М.Д.

Сашко пишет:

...
Чесно кажучи, я, як прихильник уніфікації законодавства, в цьому моменті з вами повністю згоден. Тільки от нажаль (чи на щастя) нашим законодавцям зараз явно не до внесення змін в закони.

Сашко! Ваші аргументи беззаперечні.
Система державного архітектурно-будівельного контролю містить в собі чимало архаїзмів, бо існує із 1944 року, а Конституція України приймалась 1996 року. І якщо в ст.6 Конституції написано "Органи ... виконавчої ... влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України", то ніяке словоблуддя типу "будівельні норми і стандарти - це частина законодавства" не дає ніяких повноважень для будь-яких дій посадових осіб.

Дотриманням норм повинні перейматися експерти, а не посадові особи. Посадова особа має приймати рішення на підставі висновку експертизи, звіту про обстеження, а не писати в протоколі "порушено пункт ххх, ДБН ххх". І саме тому в останніх законах термін законодавство стали міняти на конкретний термін "закон", наприклад, п.7.2: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5459-17

Тим же законом однозначно регламентовано і компетенцію ДАБІ (п.7.7): "Компетенція центрального органу виконавчої влади, ... що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю визначається відповідно до закону". Є ще питання щодо порядку, встановленому Постановою КМУ? Тобто, ми обговорюємо документ, який КМУ не має права приймати - це може робити тільки ВР у законний спосіб.

Відносно переведення архітектурно-будівельного контролю у ранг державного контролю (нагляду) було декілька законопроектів, наприклад: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=45119
Це дасть змогу радикально змінити роботу ДАБІ.

Понравилось! Не понравилось