Тема: Определение категории сложности объекта
Не поможете ли разобраться?
АЗС на 1 колонку (8 пистолетов), 4 вида топлива, резервуар на 80 кубов
Какая категория? .....IV?
АЗС относится к объектам повышенной опасности?
Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Шановні відвідувачі! Запрошуємо до обговорення існуючих тем та створення нових на НОВІЙ ВЕРСІЇ ФОРУМУ!
АрхиФорум → Исходные данные для проектирования → Определение категории сложности объекта
Не поможете ли разобраться?
АЗС на 1 колонку (8 пистолетов), 4 вида топлива, резервуар на 80 кубов
Какая категория? .....IV?
АЗС относится к объектам повышенной опасности?
Не поможете ли разобраться?
АЗС на 1 колонку (8 пистолетов), 4 вида топлива, резервуар на 80 кубов
Какая категория? .....IV?
АЗС относится к объектам повышенной опасности?
По моему опыту, все зависит от расстояния до "объектов заботы". Сделайте идентификационный расчет и поймете, как избежать объекта повышенной опасности. Один раз для этого мне пришлось передвинуть объект всего на 5 метров.
Так, АЗС є об'єктом підвищеної небезпеки (згідно дод. 4 "Настанови..." та п. 4. "Переліку..." з постанови КМУ № 554 від 27.07.1995), тому належать завжди до V категорії складності (згідно п. 6 "Порядку..." з постанови КМУ № 557 від 27.04.2011).
Так, АЗС є об'єктом підвищеної небезпеки (згідно дод. 4 "Настанови..." та п. 4. "Переліку..." з постанови КМУ № 554 від 27.07.1995), тому належать завжди до V категорії складності (згідно п. 6 "Порядку..." з постанови КМУ № 557 від 27.04.2011).
Необязательно. То что обьект входит в перечень не значит, что 5 категория. Или 4 или 5. Нужно считать возможные аварийные потери. Хотя, это мало что меняет - все равно там все по-взрослому, учитывая комплексную, экологию и прочие радости жизни типа обсуждений и оглашений в прессе . Дурдом еще тот.
Та же постанова 557 ссылается на Закон від 18.01.2001 № 2245-III. Тоесть, перечень сам по себе а закон с диференциацией по массе вредных веществ-сам по себе. Да и разницы между 4 и 5 действительно мало. Хотя нет...5 категрия вносится в реестр а там свои страховки и всякое такое.
А из сказанного о АЗС, приходит в голову конторы вроде УкрПетроля. Их дирехторам сначала нужно долго вбивать в голову тезис о том, что провести как 3 категорию их проект нереально и то что по коду она идет как автомастерская никак ситуацию не меняет.
Необязательно.
Я б так категорично не стверджував. Згідно визначення закону "Про об'єкти підвищеної небезпеки"
об'єкт підвищеної небезпеки - об'єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об'єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру
До появи "Настанови..." мало хто звертав увагу на виділену жирним останню частину цього визначення. Але дана "Настанова..." пояснює, що ж це за "інші об'єкти":
Переліки таких об’єктів та видів діяльності затверджено постановами Кабінету Міністрів України від 20.08.2008 № 767 «Про затвердження Порядку проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій, та переліку зазначених об'єктів» та від 27.07.1995 № 554 «Про перелік видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку».
І якщо перша постанова відмінена (не знаю, чи вийшло щось взамін), то друга діє, і там в пункті 4 фігурує АЗС.
Таким чином виходить, що будь-яка АЗС є об'єктом підвищеної небезпеки, і автоматично належить до V категорії складності.
Я звичайно свою думку нікому не нав'язую, але в разі віднесення АЗС до IV категорії просто довести свою правоту буде важко.
ну єто смотря как отыграть эту мелодию Всегда в таких случаях вспоминаю дядка Германа Гёссе и его "Игру в бисер".
Тот же перечень в пунке 22 указывает что к экоопасным обьектам следует относить обьекты 4-5 категории сложности-что в свою очередь намекает о том что 4 категория для любого обьекта из перечня имеет право быть
З.ы. А то, что первую постанову отменили сильно подгадило. Там хоть было укащано что котельни жилых зданий не относятся к опасным А сейчас даже для них ОВНС нужно тащить
Так, АЗС є об'єктом підвищеної небезпеки (згідно дод. 4 "Настанови..." та п. 4. "Переліку..." з постанови КМУ № 554 від 27.07.1995), тому належать завжди до V категорії складності (згідно п. 6 "Порядку..." з постанови КМУ № 557 від 27.04.2011).
03.06.2012
Сашко!
З Вами дуже цікаво дискутувати. Завжди для себе знаходжу щось нове.
Але я б так категорично не називав би всі АЗС об'єктами підвищеної небезпеки. У тому ж Законі "Про об'єкти підвищеної небезпеки" при визначенні термінів написано: "ідентифікація об'єктів підвищеної небезпеки - порядок визначення об'єктів підвищеної небезпеки серед потенційно небезпечних об'єктів". А в такому трактуванні, як Ви приводите, то об'єктами підвищеної небезпеки слід вважати всі потенційно небезпечні об'єкти.
Постанова КМУ від 20 серпня 2008 р. N 767 - втратила чинність (ПКМУ від 6 червня 2011 р. N 605).
Постанова КМУ від 27 липня 1995 р. N 554 (в редакції від 06.06.2011) - це не об'єкти підвищеної небезпеки, це перелік об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, для яких здійснення державної експертизи є обов'язковим. Це зовсім із другої опери про екологію.
А от Постанова КМУ від 27 квітня 2011 р. N 557 відносить до V категорії складності саме "об'єкти підвищеної небезпеки", зокрема (п.6.1 "Порядку...").
P.S. 04.06.2012
Стосовно частини фрази "...а також інші об'єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру".
Маються на увазі об'єкти, які теж можуть призвести до надзвичайної ситуації, хоча і не мають небезпечних речовин. До таких відносяться об'єкти:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/956 … D0%BF/page
- із деякими радіоактивними речовинами,
- розвідки, видобутку та розробки корисних копалин, включаючи розвідку та розробку морського дна,
- небезпечні речовини, що перевозяться за межами підприємства,
- гідротехнічні споруди,
- із наявністю відходів, в яких неможливе кількісне визначення небезпечних речовин.
Нажаль, мені не вдалося донести головну думку. Спробую ще раз, вибачте за настирність.
Отже, цитата:
Постанова КМУ від 27 липня 1995 р. N 554 (в редакції від 06.06.2011) - це не об'єкти підвищеної небезпеки, це перелік об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, для яких здійснення державної експертизи є обов'язковим. Це зовсім із другої опери про екологію.
Раніше я був би з нею абсолютно згодний, але повторюсь, що з виходом "Настанови щодо визначення категорії складності..." все стало далеко не однозначно. Тому що ця "Настанова..." прямим текстом говорить нам, що об'єкти із вказаного списку належать до об'єктів підвищеної небезпеки (цитату я навів раніше).
Звичайно, мені, як мабуть і Вам, не подобається, що якась настанова Мінрегіону ставить себе вище законодавства. Але формально тепер будь-яка уповноважена особа ДАБК має право штрафувати за безпідставне зниження категорії складності об'єкта будівництва. І довести зворотнє буде дуже важко.
Тому моє діло застерегти (розміри штрафів всі знають), а рішення звісно приймати автору питання.
было..прошли... и поверили что не может быть заправка с "детскими" потерями в случае аварии быть в одной графе с НПЗ
...
Раніше я був би з нею абсолютно згодний, але повторюсь, що з виходом "Настанови щодо визначення категорії складності..." все стало далеко не однозначно. Тому що ця "Настанова..." прямим текстом говорить нам, що об'єкти із вказаного списку належать до об'єктів підвищеної небезпеки (цитату я навів раніше).
...
Сашко!
Знайшов це місце. Цитую розлого:
Відповідно до Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки»: «об'єкт підвищеної небезпеки - це об’єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об'єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру».
Переліки таких об’єктів та видів діяльності затверджено постановами Кабінету Міністрів України від 20.08.2008 № 767 «Про затвердження Порядку проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій, та переліку зазначених об'єктів» та від 27.07.1995 № 554 «Про перелік видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку». Перелік об’єктів будівництва, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та Перелік видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку приведені відповідно у додатках 3 і 4.
Повна дурня. Постанова від 27.07.1995 № 554 не має ніякого відношення до Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки». Вона посилається на Закон "Про екологічну експертизу".
Посилання на Постанову від 20.08.2008 № 767 ще більш безглузде. Адже вона втратила чинність за 10 днів до схвалення "Настанови".
Єдиний позитивний момент - це обмеження дії Настанови в часі:
Настанова містить рекомендації щодо застосування будівельних норм та усталених методик при визначенні категорій складності для подальшого проектування і експертизи до набрання чинності змін до ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» і ДБН В.1.2-14-2009 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ» або їх нових редакцій відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 27.04.2011 №557 «Про затвердження Порядку віднесення об’єктів будівництва до IV і V категорій складності» та від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визначення такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»
Із 01.07.2012 в ДБН А.2.2-3-2012 (Додаток М, п.М.2) буде написано:
2) об'єкт підвищеної небезпеки, ідентифікований згідно із законодавством, відносять до V категорії складності.
Так що, ніякої екології. Отака у нас Науково-технічна рада Мінрегіона.
(Сашко! Дякую за поправку.)
было..прошли... и поверили что не может быть заправка с "детскими" потерями в случае аварии быть в одной графе с НПЗ
Ну значить це були нормальні і адекватні спеціалісти
Повна дурня. Постанова від 27.07.1995 № 554 не має ніякого відношення до Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки». Вона посилається на Закон "Про екологічну експертизу".
Абсолютно погоджуюсь з цим.
Єдиний позитивний момент - це обмеження дії Настанови в часі:
(...)
Із 01.06.2012 в чинному ДБН А.2.2-3-2012 (Додаток М, п.М.2) написано:2) об'єкт підвищеної небезпеки, ідентифікований згідно із законодавством, відносять до V категорії складності.
Тут теж мені нічого не залишається як підтримати вас. Навіть більше того, в проекті ДСТУ-Н Б В.1.2-ХХ:201Х "Визначення та використання класу наслідків...", який покликаний виступити заміною раніше прийнятої "Настанови..." теж фігурує подібна фраза, як наведена вами з ДБН А.2.2-3-2012.
Але одне уточнення: наскільки я знаю, ДБН А.2.2-3-2012 вводиться з 1.07.2012, тобто він не чинний. Ще майже місяць доведеться потерпіти.
Але одне уточнення: наскільки я знаю, ДБН А.2.2-3-2012 вводиться з 1.07.2012, тобто він не чинний. Ще майже місяць доведеться потерпіти.
Сашко!
Ну щоб я робив без Вас? Звичайно, з 1 липня. Це я просто недостатньо добре володію українською і переплутав липень з "июнем". Але я стараюсь.
Добрый! Здание трехэтажное, первый этаж СТО+автосалон, 2, 3 - офисные помещения. Я предполагаю, что категория сложности - III. Так ли это?
Леди и джентельмены, кто считал категорию сложности и класс наслідків офиса? На постоянно находящихся есть норма?
Леди и джентельмены, кто считал категорию сложности и класс наслідків офиса? На постоянно находящихся есть норма?
НАСТАНОВА
щодо застосування будівельних норм у частині віднесення об’єктів будівництва до категорій складності для подальшого проектування і експертизи
Деякі особливості визначення категорії складності для об’єктів житлово-громадського призначення.
• у будинках висотою до 73,5 метрів для розміщення офісів - кількість осіб, що періодично перебуває на об’єкті (N2) — три особи на приміщення або десять осіб на 100 м2 загальної площі (при цьому приймається одна найбільш висока характеристика);
Дякую, це я читав. Цікавлять постійно переебуваючі.
Дякую, це я читав. Цікавлять постійно переебуваючі.
тоді йти таким шляхом.
ДБН В.2.2.-28 2010_Будинки адміністративного та побутового призначення
п.5.1.1.1
не менше 6 м2 на одне робоче місце.
(треба мати на увазі, що, ця норма перейшла з СНиП)
----------------------------------------------------------------------------------------------------
з практики.
розрахунки роблять 8-10 м2 на одне робоче місце.
(8 м2 зустрічав в якомусь САНПиН. не пригадаю)
Може й так. Тобто - по технологічному розрахунку.
Може й так. Тобто - по технологічному розрахунку.
взагалі, коли "постійно переебуваючі" - неважливо, скільки метрів квадратних...
renko пишет:Дякую, це я читав. Цікавлять постійно переебуваючі.
тоді йти таким шляхом.
ДБН В.2.2.-28 2010_Будинки адміністративного та побутового призначення
п.5.1.1.1
не менше 6 м2 на одне робоче місце.
(треба мати на увазі, що, ця норма перейшла з СНиП)
----------------------------------------------------------------------------------------------------
з практики.
розрахунки роблять 8-10 м2 на одне робоче місце.
(8 м2 зустрічав в якомусь САНПиН. не пригадаю)
6 квадратов для простого менеджера и 8 квадратов если он за кампутером сидит кажись так.
поки що в експертизі не було питань, якщо приймали 8 м2 на робоче місце.
Особливо, коли це офіс "опен спейс"...
там, шафи, проходи всілякі...
В Настанові немає нічого про постійне перебування людей в громадських будинках... чи можна це трактувати як принципове заперечення постійного перебування (не менше 8 год.) Адже кількість робочих місць не = кількості постійно перебуваючих?
ви ж розробляєте технологічну частину? там має бути вказано кількість працюючих.
Щодо постійного перебування то робочий день триває більше 8 годин.
А щодо того що не кожен працівник повинен бути на робочому місці то це Вам складно буде довести.
доречі, може хтось стикався - як правильно вирахувати категорію складності і клас відповідності при перепланування нежитлових приміщень на 1-му поверсі 5-поверхового житлового будинку під квартиру?
АрхиФорум → Исходные данные для проектирования → Определение категории сложности объекта
Форум работает на PunBB, при поддержке Informer Technologies, Inc.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Forum for Architects and Designers of Ukraine Archiforum.org.ua